Mindful Bewegen

Bewust bewegen in het hier en nu

"Kom in beweging en ontmoet jezelf"

MindfulNest wil zoveel mogelijk mensen, jong en oud, groot en klein, kennis laten maken met mindfulness, in een beweegvorm. En laten ervaren dat het niet zweverig is, maar juist heel praktisch en met twee voeten stevig op de grond. Zodat jij (opnieuw) kunt kennismaken met jezelf. Te helpen bij wat er NU echt anders moet, wat dat ook mag zijn voor jou.

Je hebt stress- of burn-out klachten, je bent voortdurend druk, je raast maar door, je hoofd zit vol, je piekert veel of je maakt je veel zorgen, je bent 's avonds te moe om nog iets te doen. Hoe zou het zijn om daar wat aan te veranderen?

Bewust bewegen, een combinatie van beweging en ontspanning, met aandacht voor je ademhaling, zintuigen, lijf en omgeving. Het brengt je weer in het hier en nu, bij ontspanning en rust, maakt ruimte in je hoofd en lijf en geeft je nieuwe energie.

  • Meer energie 
  • Meer rust en ruimte in je hoofd
  • Gemakkelijker spanning loslaten
  • Weer in beweging
  • Meer geluk en plezier
  • Lekker in je vel

Beweging

BEWEGING MAAKT JE LOS VAN JE BEPERKENDE GEVOELENS, PATRONEN EN OVERTUIGINGEN
Bewegen is goed voor vrijwel alle orgaansystemen in het lichaam. Regelmatig bewegen helpt een breed scala aan gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen, of bestaande klachten te verminderen. Door fysiek in beweging te komen is het bovendien gemakkelijker om ook mentaal te bewegen. Om los te komen van vaste patronen en beperkende overtuigingen, ruimte te scheppen voor nieuwe ideeën, inzichten en gevoelens. Bewegen brengt je weer in contact met je lichaam zodat het rustiger wordt in je hoofd en je je bewust wordt van de signalen die het lichaam geeft. Het brengt je weer in contact met je intuïtie, je eigen wijsheid.

Naast wandelen maken we gebruik van invloeden uit yoga, tai chi en dans. De voordelen voor de fysieke en mentale gezondheid van deze beweegvormen hebben zich al lang bewezen. In de coaching en trainingen worden deze voordelen gecombineerd. 

Mindset

DE KRACHT VAN DE GEDACHTEN
Vaak onderschatten we de kracht van onze gedachten. Positief denken beïnvloedt daadwerkelijk je fysieke gezondheid, zelfbeeld en zelfvertrouwen. Bovendien ervaren we de meeste stress niet van een gebeurtenis zelf, maar van de betekenis die we er zelf aan geven. Vaak zijn we ons niet eens bewust van onze gedachten. Daarom is het belangrijk om deze niet-helpende gedachten en overtuigingen te herkennen en om te buigen naar neutrale of helpende gedachten en daarmee patronen te doorbreken. 

Mindfulness

STILSTAAN OM VOORUIT TE KOMEN
Verandering begint bij bewustwording. Bewust zijn. De aandacht naar de huidige ervaring brengen, zonder oordeel. Enkel waarnemen. Door beter te voelen en je meer bewust te worden van je lichaam, gedachten, gevoelens, overtuigingen en verlangens, leer je beter naar jezelf en je lichaam te luisteren en te bepalen wat goed voor je is. Niet leven op de automatische piloot, maar bewust.
 
Je maakt opnieuw kennis met jezelf. Met je patronen, reacties en overtuigingen, je stresssignalen, energievreters en energiegevers. Hierdoor ben je in staat om bewuster keuzes te maken en daardoor beter voor jezelf te zorgen. Niet zweverig maar juist heel praktisch en met twee voeten stevig op de grond.

Ademhaling

DE KRACHT VAN EEN GEZONDE ADEMHALING
Ademhalen doen we zo’n 23.000 keer per dag, zonder erbij stil te staan. Veel mensen ademen verkeerd en benutten maar een deel van hun ademcapaciteit waardoor ze teveel energie verbruiken. Bewust en beter ademhalen verlaagt het stressniveau en is beter voor je algehele gezondheid. De ademhaling is er altijd en wordt daarom dankbaar gebruikt bij mindfulness- en ontspanningstechnieken.
Bovendien werkt de neusademhaling als een natuurlijke begrenzer zodat jij binnen jouw eigen grenzen beweegt en leeft.

Mind-Walk®

Bewust wandelen met invloeden uit yoga, tai chi, ontspannings- en ademhalingstechnieken, mindfulness en meditatie. De trainingen brengen je in het hier en nu, uit je hoofd, naar ontspanning en een groter geluksgevoel.  Loop jezelf in balans.

Mindful Walk

Een combinatie van wandelen, mindfulness en een gezonde ademhaling. Om te leren lopen en leven met meer aandacht voor jezelf, je omgeving en dat wat voor jou belangrijk is. Om te onthaasten, ontspannen, genieten en weer op te laden. 

Deelnemers aan het woord

“Eindelijk voel ik weer de rust om ervan te genieten. Het is zó lang geleden dat ik me zo gevoeld heb, hier heb ik zo naar verlangd, dit is zo fijn. Dankjewel.”

“Bedankt voor de sportieve, ontspannen, rustgevende en gezellige ochtendwandeling. Leuk om eens te proeven van al jouw enthousiasme, kennis en vaardigheden.”

“Zo dat was wel een eyeopener. Ik ga gewoon al die tijd al over mijn grenzen heen. Ik moet echt een stapje terug doen.” 

“Het was heel gezellig, maar ik heb ook echt veel geleerd. Het is niet zomaar een rondje wandelen.”